Városlista
2024. szeptember 20, péntek - Friderika

Hírek

2015. November 23. 07:38, hétfő | Bulvár
Forrás: MTI

Óránként nyolc márka jelenik meg a két legnagyobb csatornán

Óránként nyolc márka jelenik meg a két legnagyobb csatornán

A két nagy országos kereskedelmi televízió nézőinek óránként átlagosan nyolc márkanév vált beazonosíthatóvá a műsorokból 2015 első félévében; az RTL Klubnál 8,5, a TV2-nél 7,4 volt ez a szám

- áll a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának honlapján publikált kutatási összegzésében.

A kutatás során 54 műsorszám 5138 adásában 16 251 termékmegjelenítést azonosítottak be; az RTL Klubnál 1063, a TV2-nél pedig 1094 márka jelent meg, előbbinél 9053, utóbbinál 7198 alkalommal. E hat hónap alatt a kutatók 1864 márkát azonosítottak be a műsorokban, de ezek csaknem harminc százaléka csupán egyetlen alkalommal volt látható a képernyőn, míg 41 márka 100-200 alkalommal jelent meg, ennél nagyobb számban pedig hét brandet lehetett látni.

Az összegzés szerint 770 hirdető csak az RTL Klub, 801 pedig kizárólag a TV2 műsoraiban tűnt fel, míg 293 márka mindkét vezető televízióban megjelent. A leggyakrabban megjelenő termékosztály mindkét adó esetében a személygépkocsiké volt, ezt követték az egyéb szolgáltatások, a harmadik helyre az RTL Klubnál a férfi-nő ruházat, a TV2-nél a kávé futott be.

A vizsgálat során összesen 694 megjelenési formát azonosítottak, ezek közül a leggyakoribbnak a feliratozás (3064 eset) számított, mellette kiemelkedett a márka szóbeli említése (1303), az autókon feltűnő feliratok - például márkajelzés formájában - (1170), vagy a ruházaton (1165) és az adott termék csomagolásán (433) észlelhető azonosító jelzések.

Az adatsorból kiderül, a TV2 a versenytársánál kisebb számban, de arányaiban nagyobb mértékben él az aktív megjelenítés lehetőségével, vagyis azzal, hogy a szereplők használják, viselik, fogyasztják vagy a beszélgetéseik során megemlítik a terméket; a 6782 tényleges termékmegjelenés közül 4103 esett az RTL Klubra, 2679 a TV2-re, ugyanakkor az aktív megjelenések ezen belül 77,7, illetve 82,5 százalék volt.
A termékmegjelenítésre figyelmeztető felirat "biztos, ami biztos"-elv szerinti alkalmazásával nem hagytak fel a médiaszolgáltatók, hiszen az RTL Klubnál 41 százalékot, a TV2-nél pedig 19 százalékot tett ki a feleslegesen (de nem törvénysértően) feliratozott produkciók aránya - állapították meg.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Szeptember 20. 07:57, péntek | Bulvár

A Deltát vezető mesterséges intelligencia a műsor képeinek szerkesztésében is részt vesz

Nemcsak a Delta műsorvezetője a Bíró Ada nevű mesterséges intelligencia, már a műsor képeinek szerkesztésében is részt vesz - hangzott el az M1 aktuális csatorna csütörtöki adásában.

2024. Szeptember 15. 08:56, vasárnap | Bulvár

Semjén Zsolt: menthetetlen, visszataszító és botrányos néhány pap közelmúltbeli botránya

Menthetetlennek, visszataszítónak és botrányosnak nevezte Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes annak a néhány papnak a közelmúltbeli botrányát, amelyek - mint mondta - \"az egyházat és a keresztény közéletet egyaránt megrázták\".

2024. Szeptember 13. 07:00, péntek | Bulvár

Az étterem kamerafelvételei alapján jött rá a NAV, hogy bevételeinek egy részét eltitkolja a cég

Nem is hinné, milyen agyafúrtak a NAV ellenőrei.

2024. Szeptember 10. 07:40, kedd | Bulvár

Emberre támadt egy medve a horvátországi Plitvicei-tavaknál

Idősebb férfire támadt egy medve a Plitvicei-tavaknál Horvátországban, az őt ápoló orvosok szombat este közölték, a férfi állapota stabil - közölte internetes oldalán a horvát közszolgálati televízió (HRT).