Hírek
2023. Április 28. 06:00, péntek |
Belföld
Forrás: mti
A Lidl Magyarország 14,2 milliárd forintért értékesített magyar bort tavaly

A Lidl Magyarország belföldön és külföldön összesen 14,2 milliárd forintért értékesített magyar bort, a forgalom öt év alatt csaknem 60 százalékkal nőtt - közölte az áruházlánc csütörtökön az MTI-vel.
Az exportforgalom elérte a 15 millió palackot, külföldön a furmint, a királyleányka és a szürkebarát a legnépszerűbb magyar borfajta. A kínálat széleskörű, családi pincészetek és nagy borászatok termékeit egyaránt forgalmazzák, 2018-tól 2022-ig több mint 60 milliárd forint bevételhez juttatva őket. A Lidl jelenleg Európa 16 országában több mint 200 féle magyar bort árusít - írták.
Az áruházlánc csaknem egy évtizede döntött arról, hogy a magyar beszállítók számára meghirdetett programjának részeként kiemelten kezeli a palackos borokat, és segít a termelőknek eljutni külföldre is. A kezdeményezést sikeresnek tekintik, mivel a közlemény szerint a magyar borok a piaci nehézségek ellenére megőrizték a versenyképességüket. Kiemelték, hogy a Lidl két saját márkás bora is aranyérmet kapott az idei Berliner Wein Trophy nemzetközi borversenyen.
Az áruházlánc egy éve értékesítési rekordról számolt be, a 30,1 millió palack éves forgalom 1,6 millió palackkal haladta meg az egy évvel korábbit. Értékben számolva ugyancsak jelentős volt a bevétel, külföldön 7,8 milliárd forintért adtak el magyar bort, a növekedés 56 százalékos volt a 2 évvel korábbihoz képest. A legnagyobb külföldi felvevők az Egyesült Királyság, Németország, Lengyelország és Csehország voltak.
Ugyancsak tavaly közölték, hogy a Lidl közreműködésével magyarországi vállalatok és vállalkozások összesen 81 milliárd forint értékben exportáltak, az előző évhez képest 26,5 százalékkal nagyobb értékben. A legkeresetteb magyar termék külföldön a bor mellett a keksz és rágcsálnivaló, az olaj, a margarin, a fagyasztott termékek, állateledelek, kenyér, friss hús, a zöldég és a gyümölcs. Kiviteli érték alapján a legnagyobb felvevőpiac Románia volt, míg a legtöbbfajta termék Szlovákiába került.
Utolsó beszámolója szerint a Lidl Magyarország a 2022 februárjában zárult üzleti év során több mint 748 milliárd forintos forgalmat és 33 milliárd forintos nyereséget ért el. Egy évvel korábban több mint 668 milliárd forintos forgalommal és csaknem 28,5 milliárd forintos nyereséggel zárt. A külföldi értékesítések összege 1,6 milliárd forintról majdnem 1,85 milliárd forintra nőtt. Az áruházlánc 2004-ben jelent meg Magyarországon, ma 197 üzletet és 4 logisztikai központot működtetnek belföldön.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Április 10. 09:13, csütörtök | Belföld
Magyar módszerrel a kiégés ellen
Téged milyen tényezők mozgatnak munkád során? Szeretnéd, ha a fizetésed mellett egyéb módokon is elismernének? Légy része egy magyar módszer kidolgozásának, és értékes nyereményeket is bezsebelhetsz!
2025. Április 10. 07:11, csütörtök | Belföld
Kitartóan veszik az államkötvényt a magyarok
ÁKK: töretlen a lakosság bizalma az állampapírok iránt.
2025. Április 10. 07:09, csütörtök | Belföld
Nagy István: továbbra sincs új kitörés, a kormányülésen is napirenden volt a védekezés
Továbbra sincs új kitörés, eredményes védekezés a ragadós száj- és körömfájás ellen - mondta Nagy István agrárminiszter a Facebookra szerdán feltöltött videóban.
2025. Április 10. 07:08, csütörtök | Belföld
Orbán Viktor megállapodott a telekommunikációs szolgáltatókkal
A nagy telekommunikációs szolgáltatók nem emelik áraikat jövő július 1-jéig, az a szolgáltató, amely az idén már emelt, visszaviszi árait a január 1-jei szintre